Pandemiya ilə əlaqədar Milli Məclis səviyyəsində
dövlət büdcəsinə əlavə və dəyişikliklərin
edilməsinə ehtiyac yaranmaya bilər. Dövlət büdcəsinə dəyişikliklərlə
bağlı hökumət rəsmilərinin ilk açıqlamalarında dəyişikliklərin may və ya iyunda
olacağı bildirilirdi. Amma Prezident Administrasiyasının İqtisadi məsələlər və
innovativ inkişaf siyasəti şöbəsinin müdiri Şahmar Mövsümov Operativ Qərərgahın
iyulun 20-də keçirilən brifinqində qeyd edib ki, hazırda dövlət büdcəsinə dəyişiklik
edilməsinə ehtiyac yoxdur. O bildirib ki, 6 ayın nəticələrinə görə, büdcədə
qalıq var. “Büdcə gəlirləri və xərclərinin dinamikası normaldır”, - deyən Ş.Mövsümov
payızda bir daha büdcənin nəzərdən keçirəcəklərini söyləyib.
Sfera.az xatırladır ki, 6 ayın nəticələrinə əsasən,
büdcə gəlirləri üzrə proqnozlar artıqlaması ilə icra olunub. Dövlət büdcəsinin
gəlirləri proqnoza qarşı 2,9 faiz və ya 338 milyon manat çox icra olunmaqla 12
milyard 23 milyon manat təşkil edib. Daxilolmalar üzrə proqnoz göstəricilərini
İqtisadiyyat Nazirliyinin Dövlət Vergi Xidməti 327 milyon manat və yaxud 8,9
faiz, Dövlət Gömrük Komitəsi 98 milyon manat və ya 5,1 faiz artıqlaması ilə
icra edib. Dövlət Neft Fondunun dövlət büdcəsinə transferti üzrə daxilolmalar
100 faiz, digər daxilolmalar üzrə proqnoz isə 15,2 milyon manat çox icra
olunub.
Büdcə təşkilatlarının büdcədənkənar daxilolmaları
üzrə proqnozun 102 milyon manat az, dövlət büdcəsi xərclərinin isə 105 milyon
manat artıq və ya 100,9 faiz icra olunmasına baxmayaraq, 2020-ci il 1 iyul
tarixinə dövlət büdcəsində 292 milyon manat məbləğində və ya proqnozdan 233
milyon manat çox profisit yaranıb. Hesabat dövründə dövlət büdcəsindən maliyyələşdirilməsi
nəzərdə tutulmuş bütün dövlət vəzifələrinin, sosial proqram və layihələrin
icrası tam həcmdə təmin edilib.
Bununla belə Prezidentin yanında ilin birinci
yarısının yekunları ilə bağlı keçirilən müşavirədə Maliyyə naziri Samir Şərifov
qeyd etdi ki, yaranmış vəziyyətə uyğun yeni ehtiyacların maliyyələşdirilməsi,
dövlət büdcəsinin gəlir və xərcləri arasında tarazlığın təmin edilməsi məqsədilə
2020-ci ilin dövlət büdcəsinə yenidən baxılaraq düzəlişlər olunması məqsədəuyğundur.
Bəs, bu dəyişikliklər Milli Məclisdə müzakirə edilmədən
həyata keçirilə bilərmi?
"İqtisadi Forum" ekspert qrupunun üzvü, iqtisadçı Rasim Həsənov qeyd
etdi ki, hökumətin dövlət büdcəsinə hansı məqsədlə dəyişiklik etmək istəyi dəqiq
bilinmir. Onun sözlərinə görə, dəyişikliklərin istiqamətindən asılı olaraq düzəlişlərə Milli Məclis səviyyəsində baxılmaya bilər: “Dəyişikliklərin nədən ibarət
olacağı dəqiq bəyan olunarsa, o zaman biz dəqiq deyə bilərdik ki, dövlət büdcəsindəki
dəyişikliklərə Milli Məclis səviyyəsində baxılması lazımdır, ya yox.
Son bir neçə ildə büdcə idarəçiliyində hökumətin
rolu artırılıb. Büdcə mexanizmində hökumətə və prezidentə zərurət yarandıqda əməli
dəyişikliklər etmək imkanı verilib. Ona görə də Milli Məclis səviyyəsinə
qaldırılmadan da büdcə sənədində xeyli dəyişiklik etmək mümkündür.
Dünya təcrübəsində belədir ki, hər hansı bir bölmədə
dəyişiklik olarsa, bölmələrarası köçürmələrə ehtiyac yaranarsa, büdcə hökmən
qanunvericilik səviyyəsində dəyişilməlidir. Bu, ölkənin büdcə ilə bağlı milli
qanunvericiliyindən asılıdır. Son illərdə Azərbaycanın büdcə qanunvericiliyində
icra strukturlarına geniş sərbəstlik verilib. Ona görə də bizim
qanunvericiliyimizdə büdcə klassik büdcə anlamından fərqlənir. Bu imkanı nəzərə
alaraq hesab edirəm ki, büdcədəki dəyişikliklərin Milli Məclis səviyyəsində
edilməsinə ehtiyac yaranmaya bilər”.
R.Həsənov dövlət büdcəsinin ehtiyatlı tərtib olunduğunu
da bildirdi. “Son illərdə büdcə layihələri hazırlanan zaman ehtiyat imkanlar
daha çox nəzərə alınır”, - deyən iqtisadçı söylədi ki, ilk 6 ayın nəticələri
büdcənin üzərinə əlavə böyük yük düşmədiyini göstərir. Onun fikrincə, həm büdcənin
gəlirlərinin təmin edilməsində, həm də xərclərin həyata keçirilməsində çətinlik
müşahidə olunmadığından hökumət dövlət büdcəsinin xərclər hissəsində dəyişiklik
etməklə ehtiyac duyulan xərcləri ödəyə bilər.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder