Dövlət mülkiyyətində olan bəzi müəssisələrin və bu müəssisələrin
həyata keçirdiyi xidmətlərin bələdiyyələrə verilməsi məsələsi son aylarda
yenidən aktuallaşıb. Belə ehtimal edilir ki, dövlət, səmərəli fəaliyyət
göstərməyən müəssisələrin bir qismini özəlləşdirəcək, bəzilərini isə
bələdiyyələrin idarəetməsinə verəcək.
Bu dəyişikliklərlə bələdiyyələrin səlahiyyətlərinin artırılmasını
gözləyə bilərikmi?
“İqtisadi Forum” ekspert qrupunun üzvü, iqtisadçı-ekspert Abil Bayramov
bələdiyyələrin səlahiyyətlərinin kifayət qədər məhdud olduğunu, sosial və
ictimai xidmətlərin böyük hissəsinin yerli icra qurumları tərəfindən həyata
keçirildiyini dedi. O bildirdi ki, bir qayda olaraq yerli özünüidarəetmə
sistemləri inkişaf edən ölkələrdə yerli sosial və ictimai xidmətlər
bələdiyyələrin səlahiyyəti daxilindədir. Azərbaycanda isə həmin səlahiyyətlər
bələdiyyələr üçün ümumi qaydada tanınsa da səlahiyyətlərin əhəmiyyətli
hissəsini yerli icra qurumları həyata keçirir. Ekspert söylədi ki, qanunvericilikdə
bir çox hallarda səlahiyyətlərin üst-üstə düşməsi hallarına rast gəlinir, bir
çox hallarda isə yerli ictimai xidmətlərlə bağlı səlahiyyətlərin yerli icra
qurumları üçün qanunvericilikdə tanınması halı var. A.Bayramov hesab edir ki, bu
baxımdan bələdiyyələrin yerli hakimiyyət qurumları kimi əhaliyə keyfiyyətli
ictimai xidmətlər göstərmək imkanları məhdudlaşıb: “Biz dəfələrlə təklif
etmişik ki, bələdiyyələrin səlahiyyətləri artırılmalıdır və Yerli
Özünüidarəetmə Haqqında Avropa Xartiyasının tələblərinə uyğun olaraq
bələdiyyələrə tam və müstəsna səlahiyyətlər verilməlidir. Əgər səlahiyyətlər
tam və müstəsna olmursa, o səlahiyyətlərin başqa hakimiyyət qurumları ilə
toqquşması baş verir və əhaliyə göstərilən xidmətlərin keyfiyyəti də aşağı düşür.
Səlahiyyətlərin mərhələli şəkildə verilməsi daha məqsədə müvafiqdir.
Amma bu prosesə əvvəl-axır başlamaq lazımdır. Bundan əlavə yalnız
səlahiyyətlərin verilməsi yetərli deyil. Səlahiyyətlərin verilməsi ilə yanaşı,
həmin səlahiyyətlərin həyata keçirilməsini təmin edə biləcək maliyyə mənbələri
də verilməlidir. Çünki maliyyə mənbəyi olmadan səlahiyyət veriləndə, həmin
səlahiyyətlərin həyata keçirilməsi mümkünsüz olur. Məsələn, hal-hazırda
qanunvericliklə məhəllə daxili yollar bələdiyyələrin mülkiyyətinə verilib.
Lakin bələdiyyələr həmin yolların təmiri, yenidən qurulması və s. sahəsində
səlahiyyətlərini kifayət qədər yerinə yetirə bilmir. Çünki yol infrastrukturu
bir qədər çox vəsait tələb edən sahədir. Buna görə də nə qədər onu təmin edəcək
maliyyə mənbələri yoxdur, bələdiyyələr ona verilən səlahiyyətləri həyata
keçirməkdə çətinlik çəkəcək. Eləcə də digər infrastruktur sahələri ilə bağlı
eyni şeyi söyləmək mümkündür. Bələdiyyələrin səlahiyyətləri
genişləndiriləcəksə, həmin səlahiyyətləri həyata keçirməyə imkan verən maliyyə
təminatı da olmalıdır. Hazırda bələdiyyələrin maliyyə resursları çox məhduddur”.
A.Bayramov ilkin mərhələdə Mənzil İstimar Sahələrinin (“JEK”)
funksiyalarının və maliyyə mənbələrinin bələdiyyələrə ötürülməsini məqsədəuyğun
hesab edir: “Yeni Mənzil Məcəlləsi qəbul ediləndən sonra “JEK”-lərin
fəaliyyətinin hüquqi əsasları aradan qalxıb. Qanunvericliklə bir neçə forma
təklif edilir ki, onlardan biri də Mənzil Mülkiyyətçilərinin Müştərək
Cəmiyyətləridir. Pilot layihə kimi bəzi ərazilərdə yaradılıb. Bələdiyyələr bu
prosesdə iştirak ediblər.
Bələdiyyələrə imkan verilməlidir ki, onlar yerli əhəmiyyətli
xidmətlərin təşkilində səlahiyyətli olsun. Təcrübədə müxtəlif nümunələr var. Ya
bilavasitə bələdiyyənin özü bu prosesi həyata keçirir, ya da müəyyən özəl
qurumlarla müqavilələr əsasında xidmətlərin göstərilməsini təşkil edir. Əsas
məsələ səlahiyyətlərin bələdiyyələrə verilməsidir. Sonradan həmin
səlahiyyətlərin hansı formada həyata keçirilməsi bələdiyyələrin ixtiyarında
olan məsələ olacaq”.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder