2020-ci ilin birinci yarısında Azərbaycan
iqtisadiyyatında tənəzzülün olmasına baxmayaraq dövlət büdcəsinin vergi və
gömrük gəlirlərində artım qeydə alınıb. İlin birinci yarısında iqtisadiyyatda
daralma 2,7 faiz, qeyri-neft sektorunda 2,5 faiz olub. Amma dövlət büdcəsinin gəlirləri
ötən ilin eyni dövrü ilə müqayisədə 15,5 faiz artıb. İlin birinci yarısında
vergi orqanları proqnoza 326,6 milyon manat və ya 8,9 faiz çox əməl edib. Özü də
qeyri-neft sektorundan vergi daxilolmaları 367,7 milyon manat və ya ötən ilin
eyni dövrü ilə müqayisədə 14,5 faiz çox olub. Pərakəndə ticarət dövriyyəsi 1,8
faiz və əhaliyə göstərilən ödənişli xidmətlər 19,2 faiz azaldığı halda, bu sahələrdən
vergi daxilolmaları artıb.
Bəs, iqtisadiyyatda daralmanın olmasına baxmayaraq
büdcə gəlirləri necə artır?
“İqtisadi Forum” ekspert qrupunun üzvü, iqtisadçı Rövşən
Ağayevin sözlərinə görə, rəsmi açıqlamalarda dövlət büdcəsinin gəlirlərinin
artması “kölgə iqtisadiyyatı”nın miqyasının kiçildilməsi ilə izah olunur. “Bu
versiyanı şübhə altına almaq istəmirəm”, - deyən ekspert söylədi ki, iqtisadiyyatın
“ağardılması” istiqamətində müəyyən işlər görülüb. Lakin o “ağardılma”nın hansı
sahələrdə və nə qədər dəyişikliyə səbəb olduğu haqqında müfəssəl məlumatın
açıqlanmadığını bildirdi: “İqtisadiyyatdan əldə edilən əlavə gəlirlərlə bağlı,
hesabatlılıq, şəffaflıq olmalıdır. İctimaiyyət dəqiq bilməlidir ki, böhran
olduğu şəraitdə əlavə vergi və gömrük gəlirləri hardan, necə və nə qədər əldə
edilib. İlin birinci yarısında iqtisadiyyat, o cümlədən qeyri-neft sektoru
böhran keçirib, daralma var. Qeyri-neft sektorunda 2,5 faiz, ümumi
iqtisadiyyatda 2,7 faiz daralma baş verib. Belə çıxır ki, “ağarma”nın sürəti,
böhranın sürətindən çox böyükdür. Çox ciddi şəkildə şəffaflıq, hesabatlılıq
olmalıdır”.
R.Ağayev hesabatlılıq dedikdə nəyi nəzərdə tutduğunu
da açıqlayıb: “Vergi Xidməti məlumatı tədiyə növləri üzrə açıqlamalıdır. Bilinməlidir
ki, əlavə dəyər vergisi, mənfəət vergisi, gəlir vergisi üzrə artım nə qədər
olub. Eyni zamanda sahələr üzrə məlumatı açıqlamalıdır. Məsələn, göstərilməlidir
ki, ticarətdə “ağarma” nə qədər olub, onun
nəticəsində dövriyyənin həcmi və vergi daxilolmaları nə qədər artıb. Eynilə
tikintidə, ictimai iaşədə, sənayedə və digər sahələrdə dövriyyə və vergi artımı
dəqiq göstərilməlidir. Vergi Xidməti bunların hər birinin hesabatında məlumatları
dəqiq qeyd etməlidir, göstərməlidir. Bu məlumatları açıqladıqda, ekspertlər və
təhlilçilər həmin məlumatlara əsasən analiz verib dəqiq rəylərini ifadə edə bilər”.
Həmsöhbətimiz qeyd etdi ki, müfəssəl məlumat açıqlanmır,
sahibkarların bir çoxu isə başqa məlumatlar verir: “Sahibkarların bir çoxu
qeyri-rəsmi, anonim söhbət zamanı deyir ki, onları daha çox sıxırlar, sərəncamlar
göndərirlər, artıq vergi alırlar. Müstəqil təhlilçilər iki informasiyanın
ortasında qalıb. Hökumət ağarma deyir, bir çox sahibkar isə anonim sorğuda sərəncamların
gəldiyini deyir. Həqiqət bu iki məlumatın ortasındadır və həqiqəti bilmək üçün hesabatlılıq,
şəffaflıq vacibdir”.
R.Ağayev birinci yarımildə dövlət büdcəsində
yaranan əlavə gəlirlərin əlavə xərcləri maliyyələşdirə biləyəcəyinə inanmır.
Buna görə də o hesab edir ki, dövlət büdcəsinə yenidən baxılması mümkündür: “Prezidentin
yanında keçirilən son müşavirədə də Maliyyə naziri bir fakta diqqət çəkdi ki,
ilin birinci yarısında bir qədər artım oldu, amma ikinci yarımildə belə davam
edəcəyini demək çətindir. Nazir qeyd etdi ki, artan xərclərimiz var, büdcəyə
yenidən baxmaq lazımdır. Maliyyə nazirinin narahatçılığından belə başa düşdüm
ki, büdcənin əlavə gəlirləri artan xərcləri ödəyə bilməyəcək və büdcəyə yenidən
baxıla bilər. Mümkündür ki, Dövlət Neft Fondundan transfertlər bir qədər
artırılsın”.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder